05453) 7-27-31
Обрати сторінку

На базі Державного професійно-технічного навчального закладу «Реутинський професійний аграрний ліцей» 27 березня 2013 року продовжив роботу Другий обласний Форум майстрів виробничого навчання «Майстер виробничого навчання – провідна фігура в системі професійно-технічної освіти».

Учасників семінару привітав директор навчально закладу Валерій Чечель, який зауважив: «… що майстер виробничого навчання одна з найскладніших і найвідповідальніших професій. Адже майстер у професійно-технічному навчальному закладі – це передусім педагог, основний організатор виробничого навчання учнів, їхній наставник, вихователь. Високий професіоналізм і компетентність, глибокі педагогічні й виробничі знання, володіння найскладнішими вміннями й навичками на рівні останніх досягнень науково-технічного прогресу, любов до вихованців і милосердя, доброта і чуйність та інші загальнолюдські якості мають бути притаманними йому.

Це люди високої культури, широкого кругозору, які користуються заслуженою любов’ю і повагою своїх учнів, кожен з них зігрітий їх добрим розумом і мудрим серцем».

Наталією Солодніченко, методистом, керівником краєзнавчого гуртка, була проведена екскурсія до краєзнавчого музею, який є своєрідною творчою лабораторією виховання молоді, у якій на основі особистісно зорієнтованих підходів, застосування різних видів практичної діяльності здійснюється формування якостей громадянина України.

Учасники Форуму відвідали два відкриті уроки виробничого навчання за професіями «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування; водій автотранспортних засобів (категорія «С»)», «Муляр; штукатур; лицювальник-плиточник»

У групі №36 майстер виробничого навчання Ольга Литвиненко провела відкритий урок на тему «Складання електричної схеми». ЇЇ уроки відзначаються чіткістю, організованістю, науковістю. Ольга Литвиненко використовує як традиційні, так і сучасні методи навчання. Постійно працює над комплексно-методичним забезпеченням професії.

Майстер виробничого навчання Алла Стрикун у групі №11с провела відкритий урок на тему «Накидання розчинової суміші навкидь кельмою з сокола на стіну». Алла Стрикун спонукає учнів до систематичних занять, переконуючи їх власним професіоналізмом у необхідності відповідного відношення до навчання. Застосовує активні методи навчання.

Для учасників Форуму Галина Гавриленко з учнем Олексієм Смиком провели майстер-клас з професії «Кухар; кондитер» з приготуванням фірмової страви-десерту «Секрет Тропіканки». Присутні із задоволенням скуштували десерт та отримали ілюстрований рецепт приготування страви.

Підбиття підсумків Форуму майстрів виробничого навчання відбулося за круглим столом з теми «Яким повинен бути сучасний урок у ПТНЗ». Кожен майстер поділився своєю думкою про те, що майстер виробничого навчання повинен мати неабиякі організаторські здібності, вміти налагодити ділові контакти з учнями і працівниками ліцею. Для того, щоб добре організувати процес навчання, йому необхідно правильно планувати свою роботу, відпрацювати свій стиль навчання і виховання так, щоб добитися найвищої ефективності навчально-виховного процесу. Постійно впроваджувати у навчально-виробничий та навчально-виховний процеси інноваційні педагогічні та освітні технології.
Висока вимогливість до себе і учнів повинна стати основою взаємовідношення майстра з колективом. Авторитет майстра є залогом його успішної діяльності і тому дає право на керівництво, признане учнями. Становлення особистості майстра зумовлене багатьма об’єктивними та суб’єктивними факторами. Про високий авторитет майстра свідчить прагнення учнів бути в усьому подібними на нього.

DSC09098